Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Frändescrappen 21 maj

Igår var jag på scrapträff i Frändefors, hade med butiken men hann också scrappa en hel del! Hade kort sagt en UNDERBAR dag! Jag gjorde mer i två av mina UFOn; minialbum – de båda saknar nu lite slutlig finish med glitterlim etc. Perfekt att göra en måndag kväll med Cloud tex. Även en 8×8-LO till gudsonens album blev klar, legat halvfärdig länge – den glömde jag fota innan jag lämnade den till modern i dag.

Jag gjorde också mitt Mors Dags-kort som ett bidrag till en utmaning och hann med en LO med gudsonen. Däremot hade jag inga idéer alls till den utmaning som arrangörerna gav oss; att altra ett likör/snappsglad! Jag hoppade över den och gjorde kortet, LOn och sidorna i minialumen istället. Men jag fick många idéer med mej hem av alla dem som faktiskt skapade nåt med sina glas och det var mycket som var kul. Tyvärr missade jag att fota…

Mors Dag med nya  Maja Design – Skärgårdsliv:

Stämplarna är lånade, hönan är från min kollega på CountryScrap, ett motiv från deras egen stämpelkollektion skulle vara med på kortet. Grattisstämpeln vet jag inte var den är i från, lånade av LenisLenis.

Hade inte tänkt färglägga nåt motiv så jag hade inte med mej mina akvarellpennor… Lånade istället distress av min bordsgranne, och nuvarande praktikant i butiken, Tina. Använde bara EN färg, Vintage Photo Distress Refill. Med olika mycket vatten blir det olika toner, lager på lager gör också susen 🙂 Inte mitt favoritsätt att måla, men allt går ju när så krävs *ler*

Div. blommor och brad, öljetter samt en bit grå PaperFloss jag hittade i blompåsen fick bli dekorationer. Närbild av min målning *skratt*

Och så min LO, enkelt och relativt snabbscrappat om man inte räknar in klippandet kanske. Tog fram ett stämpelset jag köpte för åratal sen men knappt använt… Det är från Autumn Leaves.  Stämplade stjärnor och hjärtan på mönstrade papper och klippte ur. Katten är också gammal, KAN kanske vara från MLI (som inte finns längre…) Jag minns inte och har ingen ledtråd så jag inte har nån förpackning till den… Katten stämplad på en bit papper från Skärgårdsliv, de andra paprena är från Lantliv.

Kanten längst ner är också från ett papper i serien. Bokstäverna gamla Thickers i vinyl, två olika, som tappat sitt lim så jag fick limma allihop med flytande lim istället… Hmm, måste använda mina saker, inte bara samla!

Minialbumen fotar jag när de är klara…

Och så VANN jag!!! Tog 4 lotter a´10:- och drog nr 13 i båda ringarna… Hmm, vilka är oddsen för det, tro? I vilket fall visade det sej vara turnummer, jag vann den ena högvinsten!!!!!!!! WOW, jag vinner ju aldrig nåt, på sin höjd en ny lott på Triss, typ…

MEN, allt det här fanns med:

Gissa om jag är GLAD!!! Det är några få av dessa saker jag säljer i butiken, det allra mesta är nytt för mej! Och grön cardstock går ju åt…

Kramiz Kada

Single Post Navigation

Kommentera

