Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Scrapkväll med Cloud

Måndagkvällarna det här året har vi setts nästan varje vecka (om Cloud inte varit på resande fot). Efter en veckas paus, bla. för OrustScrappen sågs vi igen igår! Sååå mysigt! Scrappade, pratade och drack fläderdricka (flädersaft med kolsyrat vatten). Vi var båda riktigt produktiva! Jag gjorde två kort och en första sida i min inpirationjournal/egen smash book.

Ett av korten har en klar mottagare, det andra vet jag ännu inte vad jag ska göra med (!). Jag använde lite rester från en kurs vi haft i butiken – om du gick den kursen känner du säkert igen papper och dekorationer till viss del…

Fram-och baksida till kortet som har en mottagare:

Dekorerade insidan en aning också, men det blir för avslöjande om jag visar den… Det är restbitar från en kurs + motiv från ett papper jag köpt på mej nångång… För att matcha bilden har jag använt en röd penna till lite detaljer samt ett rött band jag fått av Cloud.

Det andra kortet jag snodde ihop av rester:

För att det inte skulle bli bara brunt, lekte jag med stickles (Candy Cane) som passar väldigt bra i färg.

Och sist under kvällen gjorde jag en ”JAG-sida” att sätta allra först i den bok som ska bli min inspiration journal/smash-book. I den ska jag sätta allt möjligt jag vill spara men kanske inte scrappa… Det kan vara bilder, biljetter, minnessaker – vi får se. Jag ska också kladda och kleta lite när jag inte har nån scrap-lust…

Så här kände jag mej igår:

Målade kanterna med twinklings (glittriga vattenfärger) och tog en spillbit av ett favoritpapper som jag stansade kanten på med min allra nyaste kantstans… Ett litet fot av mej, bokstavsstickers (såklart, annars är det inte jag) och så mer stickers som dekorationer. Gult glitterlim och glossy accents, samt min matte accents special (beter sej underligt, kanske solskadad).

Vad dagen idag innehåller får vi se, jag har sovit länge, satt igång en maskin tvätt som ska få torka ute i blåsten och ska googla runt lite efter idéer till mitt höstprojekt för butiken.

Soliga hälsningar Kada

Single Post Navigation

Kommentera

