Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Höstprojekt: Scrappa dej lycklig!

Sköna söndag! Mulen och fuktig förmiddag har blivit SOOOOL! Lycka för mej!

Som en del av er redan vet, har jag en historia med årslånga sjukskrivningar mm bakom mej… Jag har nåt som min läkare kallar ”Perenn depression” och får äta mediciner livet ut. MEN varför deppa ihop? Genom åren har jag lärt mej att JAG kan styra väldigt mycket av vad som händer mej! Inte allt, men mycket. Och det som gjort att jag ändrat livssyn är nåt så ”enkelt” som att tänka positivt! Jobbigt? Nej! Det tar ett tag, i alla fall gjorde det så för mej, men oj, vilken skillnad det gjort! Jag är inget offer, jag stakar ut min egen väg!

Så i höst är mitt projekt med er att göra ett projekt, ett album/en bok att plocka fram och bläddra i när vardagen känns grå och ”elak”. Kalla projektet vad du vill, det är DU som ska bli GLAD av det! En sida i veckan kommer jag visa, gör mina sidor eller gör egna – men gör dem!

För mej är FÄRG lustfyllt så det har jag valt. Kanske du väljer din favoritfärg, eller ett tema som gör dej lugn eller glad. Allt pyssel ska vara glädje, det är därför vi gör detta. Släpp alla krav med detta projekt och skapa bara för DEJ! Dela gärna med dej genom att länka till din blogg i kommentarsfältet. Av alla som länkar till sitt projekt här under hösten kommer jag att lotta ut en gåva eller två! 😉

Nog med text, dags för bilder. Först av allt bestämde jag storlek och HUR jag ville spara mitt projekt:

Jag vek ett album av 2 ark cardstock som jag delat mitt itu och vikt. Jag har sparat en halva och gör albumet av 3 halvor. Gör hål i ryggen och trä ett band eller två igenom. Mitt organzaband är draget 2 gånger för att det ska hålla, och det ser bättre ut! *tips*


Och så valde jag papper. Jag utmanar mej själv i att använda ett block 6×6 som jag gillar men inte vetat vad jag ska göra med… Färg ska det ju vara, så det är Bo Bunny Ad Lib som kommer följa mej i höst.

Här är min framsida på albumet:

 

Första sidan publiserades idag:

Imorgon måndag är jag LEDIG och ska försöka att inte jobba alls utan SCRAPPA! Jag ska dels göra ett inspirationsalster till torsdagens cirkel, dels göra uppgift 2 i Dokkemaratonet 🙂 Det är en skiss som ska FÖLJAS, inte tolkas, det blir spännande!

Kramiz Kada

Single Post Navigation

Kommentera

