Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Vecka för vecka – nytt minialbum

NU ska jag ta tag i nåt jag funderat på under hösten:  jag ska scrappa en liten sida varje vecka om det som hänt etc. Jag har skaffat mej en skrivare så jag kan skriva ut foton själv (ibland åtminstone, det är inte ekonomi i att skriva ut allt…).

Jag valde att använda de TRE Kronfågelpärmar jag har samlat på mej; förhoppningsvis får 4 månaders sidor plats i en pärm om jag inte gör dem för tjocka… Ett försättsblad ska jag göra, men jag tog tag i de första sidorna direkt medan de är ”färska”.

Första sidan har jag skapat som en utmaning för Papirdokkene: januari fargalong är BLÅ:

Diverse spill från julkortstillverkligen, julalbum etc. Jag har gjort sidan 2 också men den dröjer lite för jag bloggar den för butiken först nästa vecka…

Ledig helg tar jag mej, vi plockar så sakteliga bort julen här hemma och tar det lugnt i största allmänhet – välbehövligt för oss båda.

Single Post Navigation

One thought on “Vecka för vecka – nytt minialbum

  1. Vilken smart idé! Himla käckt som en liten dagbok ju..
    Skrivare är jättebra att ha till handes när man bara helt plötsligt kommer på att man ska ha ”just den där bilden”. Jag skriver mest ut själv faktiskt, och köper man bläcket i storpack, så blir det mycket billigare.

    Här har det också plockats bort julsaker i dag. Så skönt! För lika fint som det blir överallt i December, lika dammigt och trist blir det i mitten på Januari!

    Ha en fortsatt skön helg och försök koppla av lite också!
    Kraaaaam, Jenny alias ”Moj”

Kommentera

