Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Partyutfordringer

http://www.papirdokkene.com fyller ett år nu i februari och det firas med massor av tävlingar mm. Jag gjorde alster till två av dem i går kväll:

Utfordning #2: Inspireras av färgerna i bilden

Mitt bidrag fick bli en BoM-LO om mina allra första idoler… 1 år gammal var jag när den här låten kom ut och jag ”dansade” hej vilt berättas det! Storlek 8×8″.

Plockade fram en gammal skiss från http://pagemaps.com/ som passade utmärkt. Stansade ut ”fotomattan” och journaling-rutan med Spellbider-die ”labels one” vilket faktiskt är den enda jag har privat av denna typ! Det oranga mönstrade pappret är Fancy Pants serie ”Summer Soiree” 2009. En hopbyggd blomma och ett sick-sack-band fick bli enda dekorationerna. Stardust glitterlim blev pricken över i.

 

Utfordring #3 är en skiss:

Mitt bidag:

En sida till katternas album, därav den udda storleken – det är ett album med vanliga svarta sidor som jag klistar in LOs i.

Det prickiga pappret är från Fancy Pants och heter Papa (2007 eller nåt). Diverse utstansat: ram, lövranka, hjärta och swirls jag hittat i mina gömmor, ett par blommor jag dekorerat med halvpärlor och så Stardust glittelim både som dekorationer i mönsterpappret och som bling på dekorationerna. Bokstäverna är stickers från Making Memories, inköpta på USA-resan -08… (ett jättepack så de dyker upp lite varstans på mina alster, i flera olika färger)

Ska scrappa lite till idag så det kanske kommer mer! Förresten så är det min blogg dag för butiken så det blir mer därifrån om inte annat!

Skön söndag önskar K

Single Post Navigation

Kommentera

