Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Distress-bakgrund samt veckosidor 6 och 7

Det har inte blivit mycket scrappat under början av veckan – men med cirkelträff i torsdags, igår hade vi träff och nu under eftermiddagen har jag också fått lite scraptid. Jag har gjort ett alster till butikens blogg idag OCH till i morgon och äntligen också förra veckans lilla sida + denna veckans! Mycket på en gång… Ett alster spar jag till imorgon men de andra kommer här:

Här är min 8×8″ LO till gudsonens album; han och grannkillen på favoriten – fyrhjulingen…

Jag börjar med att stämpla snöstjärnorna lite var stans på mitt grå cardstock. I detta skede har jag inte planerat så mycket mer än att jag skulle ha mitt foto ungefär mitt på…

Stjärnorna är stämplade och embossade med vitt pulver. Sen tog jag några utstansande snöflingor och ett par utstansade träd, la på lite lim med limpenna som fick torka till lite (blir post-it funktion) .  Egengjord mist (vatten och distressrefill) sprayad lite på måfå och distress ink längs kanterna. Trädet har jag ritat med hjälp av resterna efter en utstansning och sen fyllt i med penna.

Vecka 6 handlar om is – vi fick så väldigt fina ”isfall” – ser ut som vattenfall som fryst – och det är väl precis vad det är 🙂

Och denna veckans sida får handla om den storstjärna och min gamla tonårsidol (en av dem) som gick bort förra helgen. Under veckan har jag hört MASSOR av hennes musik på radion och haft en liten nostalgi-tripp:

 

Det var allt för idag! Kramiz Kada

 

Single Post Navigation

One thought on “Distress-bakgrund samt veckosidor 6 och 7

  1. Utrolig flotte LOer du lager. Ble så facinert av treet på den første og av ”is-effektene” på den andre.
    Ha en god helg. Nå skal jeg kikke litt i butikk-bloggen din, tenkte jeg.

Kommentera

