Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Frändescrappen: Vecko-sidor och altrat alster

Frändescrappen igår var supertrevlig; tack till Paula och Ulrika för en härlig dag! Och tack alla scrappare såklart 🙂

Jag var tokinspirerad efter att ha varit iväg ett par helger nu och inte haft tid att scrappa emellan! Först gjorde jag vecko-sidor:

Älskar verkligen att göra dessa små enkla alster med spillbitar och överblivna dekorationer av olika slag!!!

Resten av dagen ägnades åt två alster parallellt: dels var träffvärdinnornas utmaning att altra ett litet påskägg av frigolit, dels satte jag in foton och namn i senaste Tolwers-album-kursens alster; LOVE. Detta album ska pimpas lite innan jag lägger upp det.

Men ägget då? Efter att ha vänt och vridit på det hela förmiddagen dök det plötligt upp en idé i min hjärna och så här blev slutresultatet:

Ägget grundat med sandbeige alkrylfärg och den målad med vit cracklepaint. Sen byggde jag en liten ”scen” med div. spill mm. TACK Anna för stämplemotiv och grundmålning av det; tack till Lena för blommorna och banner-stansen och tack till Kat! för orange glitterlim.

OCH TACK till alla som RÖSTADE – Jag VANN ANDRA PRIS!!! Min tidigare kollega Liza (PysselAkuten) gjorde en härlig hare av sitt ägg och vann i stor stil, grattis! Både Liza och jag fick stämplar från Magnolia.

Single Post Navigation

One thought on “Frändescrappen: Vecko-sidor och altrat alster

  1. Anna Wallin on said:

    Den var mkt läcker.

Kommentera

