Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Testat Falsk metallteknik!

ÄNTLIGEN!!! Min rulle aluminiumtape har legat här i flera veckor och bara väntat på att jag ska få tid och lust att testa – och det hade jag idag!!! Inne hos Papirdokkene (på forumet) finns en utmaning och den antog jag!

Nu har jag gjort mitt första bidrag, det lär bli fler saker framöver!!! Och jag har inga speciella verktyg utan har använt olika pennor *tips* Baksidan av en Micron-penna för att gnugga släta ytor, vände den lite på kant intill detaljerna. De större ringarna är gjorda med en kulspetspenna där spetsen är inne, de mindre prickarna är gjorda med en ganska trubbig färg-blyerts…

Min ”tag” eller vad jag ska kalla den, är i brunton, ja – för jag hade ingen svart akrylfärg hemma. Testade då med min StazOn-dyna och det gick toppenbra! Först gnuggade jag in med färg över hela ytan, torkade av en del av det och gick sen på årtalet och blomman igen; dvs de objekt som ”står upp”.

I botten är det vanlig Bazzill Cardstock, den strukturen syns här och var. Det är också en bit mesh 8under blomman och 2an) och en bit punchinella i ena kanten. Blomman är chipboard, siffrorna foam-thickers. Och bäst av allt; det tog kanske 20 minuter att göra denna!

 

Som jag skrev, det lär bli fleeeer! Köp dej en rulle tejp och prova – använd vad du har till hands, man behöver inga speciella saker!!!

Single Post Navigation

One thought on “Testat Falsk metallteknik!

  1. Wow,denne her ble skikkelig flott! Og så kreativ du har vært når du har funnet verktøy:) Bruntoner ble kjempefint:)

Kommentera

