Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Art Journal/Inspiration Journal /Smash-book?

Jag har börjat på en bok, vad det blir av den återstår att se. Jag gjorde den första sidan redan i somras, en dag eller kväll jag scrappade med Cloud. Grunden är en skissbok, jag har målat omslaget med gesso och akrylfärg men inte kommit på vad jag ska göra mer…  Igår kväll lekte jag loss och gjorde en sida med falsk metallteknik… Jag limmade ihop två sidor, så detta är nu baksidan av min första. Tänkte att jag ska limma ihop när det behövs, ibland kanske det inte gör det. Efter hand får jag kanske riva ur sidor, men jag väntar lite – har ju bara börjat ännu!

Alltså, sid 1: en sida om mej, så som jag kände mej den dagen!

 

Sid 2: min lek igår säger säkert nåt om hur jag kände mej då; hade en låttitel på hjärnan som blev grund; resten fick ge sej efter hand…

 

Jag täckte sidan med allt möjligt som låg nära till hands på skrivbordet; gem, knapp, säkerhetsnål, en lite snutt pärlfloss, en filt-fisk, en s.k. flatback i form av en spik, en liten bricka, ett format gem…. Swirlen är grunchboard; jag har flera som jag inte använder – för de är ju inte syrafria har jag hört… och då platsar de inte riktigt hos mej egentligen men jag gillar just de här!

När allt var täckt med metalltejp och framgnuggat gick jag loss med turkos akrylfärg som fick torka någon minut innan jag började dutta med ett hushållspapper och tog bort en del som inte hunnit torka. Sen lät jag det torka helt innan jag började dutta på hela ytan med brun Staz-on-dyna för att få fram det smutsiga utseende. Hur kul som helt var det att göra och jag kommer nog alltid att le när jag ser den här sidan…

Funderar redan på vad nästa steg ska bli, kanske nåt med tyg? Och vad jag ska kalla min bok, det vet jag då inte heller – som du kanske såg av rubriken. Det visar sej väl…

Kramiz!

Single Post Navigation

Kommentera

