Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Hortensia

Den här har jag bloggat för butiken idag:

En favoritblomma, just denna har vi i kruka på altanen – sommaren 2011 blommaden den helt underbart och läääänge!

Jag har använt Maja-papper ur olika serier; denna gång nya Vintage Summer Basics tillsammans med Vintage Winter och Lantliv! Nåt ur spillbitsfacket måste ju också med, så en remsa kommer därifrån.

Jag har använt en skiss från SweScrapbook och med 4 foton så funkade den till Papirdokkenes Helgescrap förra helgen.

Min LO är 12×12″:

Jag scrappar massor av foton på blommor och trädgården och det är inte alltid så lätt att hitta passande dekorationer… Men just nu är jag helt såld på knappar och det passar nog till allting tror jag! Till det blev det utstansade blad, ett bladband, en charm, en snutt band, ett gem, bling, en stor brad och en säkerhetsnål som jag trädde några småpärlor på. En stickersbård hittade jag på ett ark med bokstäver och så tog jag fram min well-papp-rullare så blev det struktur på några papper. Går ju också att torrembossa/prägla.

Så här ser det ut med säkerhetsnålen; den har jag limmat fast med bandknuten och lite lim under pärlorna:

Det börjar komma blommor och blad ute nu i vår landsända, passa på att fota dina favoriter allt eftersom! Har du snö runt dej, kanske du har några foton från förra sommaren att plocka fram? Man blir alltid glad av blommor!


Single Post Navigation

Kommentera

