Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Tröst-Scrappat idag…

Usch; det har varit en berg-och dal-bane-dag idag; fullt upp i butiken och det var nog tur det; fick besked om att en kund som också blivit en lite närmare bekantskap tyvärr förlorade kampen mot sin cancer och har gått bort 😦 Jag som redan avskyr cancer över allt annat blir verkligen deppig när jag nås av ett sånt besked. Och dessutom J som så tappert kämpat! Senast jag såg henne såg hon riktigt pigg ut och gick utan kryckor – ändå glad över att ha det som sista minne… Varje dag är en gåva, det gäller att tänka på det!!!

Har tillbringat några timmar i scraprummet för att rensa tankarna och har varit produktiv till max! Ett kort och 4 (likadana) LO’s har det blivit; nu blir det TV-soffan med ishockey! Och matchen måste vara BRA annars somnar nog jag…

 

Först kortet: Det skulle vara romanskt ”hett” och till en kille… HMM, det var utmaning det, från en av dokkene på http://www.papirdokkene.com/

Googlade och hittade en bild som jag tyckte kunde passa. Till det nya maja-papper ur 6×6-blocket, en spillbit rött julpapper, en PRIMA-stämpel, band från Panduro, bokstäver från Echo Park, en säkerhetsnål med några pärlor och färgläggning med twinklings som jag nyligen dammat av!

 

Och så mina LO’s – de är till en liten swapp på mitt norska forum; vi är 4 som ska byta med varandra; jag gjorde en till mej själv också.

 

Gjorda i 8×8″ med enfärgad Cardstock, ett gammalt mönsterark från MM (2005), stämplat med den Magnolia-stämpel jag vann på Frändescrappen och färglagt med Twinklings, remsor ur ett papper från Daisy Bucket (fram och baksida) där baksidan också blev ”fotomatta”. Några blommor, knappar, en charm och band – enkelt men helt ok…

 

NU tv-soffan! Heja Sverige!!!!!!!!!!

Single Post Navigation

Kommentera

