Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Grattis kort till en ung man – och en äldre man…

Det är kort-säsong… Förr gjorde jag massor av kort, nu gör jag hellre LOs… MEN ibland behöver jag kort, och jag skulle ju inte drömma om att gå och köpa ett i affären liksom!

Först ett kort som jag gjort om lite; grunden gjorde jag i söndags men idag har jag gjort om framsidan en liten aning och ändrat mottagare… Kortet är gjort till en utmaning; vi är ett gäng i butiken som utmanar varandra varje månad. Denna månaden är det dags att göra ett kort med västkust-känsla och med egengjord insida – inga mönsterpapper etc. Jag valde att stämpla en ram. Visade Anna idag och det var godkänt 🙂

Det jag är mest nöjd med är baksidan… Men men, det är ett kort till Johans födelsedag i alla fall!

Idag har jag så gjort ett beställningskort åt min far; min äldste farbror fyller år i nästa vecka och kortet skulle gärna ha en husbil som motiv. Jag har ingen aning om hur deras husbil ser ut så jag valde en vintage-bild som jag gjort om lite. Med nya Maja-papper blev det ett kort jag tror kommer passa bra!

Har nästan gjort klart en LO också idag, hoppas kunna fortsätta på måndag eller så. Nu är det jobb som gäller fredag och lördag och gäster här hemma på söndag!

Avslutar med ett foto från Uddevalla idag; vi är inte så långt från Norge, det märks! Flaggorna utanför museet idag:

Ha en skön kväll! Kramiz K

Single Post Navigation

One thought on “Grattis kort till en ung man – och en äldre man…

  1. oawa on said:

    Jättefina kort bägge två och jag tyckte att vi firade 17:e maj utmärkt på vårt håll oxå…

Kommentera

