Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Mors Dag!

Sista söndagen i maj månad… Vart har tiden tagit vägen?! Idag är det alla mammors egen dag, jag hoppas du som mamma blir firad ordentligt!

Min mamma fick en scrappad present i år; en Stationary Box som jag bloggat för butiken idag.

Kat! höll ju kurs i denna i vintras, jag gjorde ingen då men NU kom jag på att detta var en perfekt present till min mor. Med nya Maja-papper i milda toner tror och hoppas jag hon kommer bli jätteglad!

Jag har hållit designen enkel för det passar henne – just nu var det dessutom perfekt för mej; två kvällar tog det att bli klar med boxen. Jag har modifierat lite grand; jag vek upp mitten-flärparna istället för att ha dem i botten och jag har gjort en liten hållare för frimärken på den nervikta sidan. Dessutom har jag gjort minikort att tex. hänga i blommor istället för tags. Mätte bara fickan, gjorde dubbelvikta kort som passade på höjden… Spillbitar i massor – perfekt för ett sånt här projekt!

Inslagen och klar! Vill du göra en egen så hittar du instruktionerna här: http://www.splitcoaststampers.com/resources/tutorials/stationerybox/

 

Single Post Navigation

One thought on “Mors Dag!

  1. Åhhh vad vackert! Hade älskat att kunna ge bort en sådan present till min mamma!

Kommentera

