Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Utby-träffen 21/7

En härlig, mysig, liten träff med god mat och glada skratt! Perfekt semester-scrap om du frågar mej 🙂 TACK Madde för att du fixade och tack alla som var med! Hoppas vi ses igen till hösten – julkort var det, eller hur?!

Jag gjorde en LO – som jag vann med! Hoppsan, det var ett tag sen jag vann på träff. Utmaningen var ett litet ord: STARK + journaling (och då ”riktig”, inte 3 rader). Vi fick veta ordet i förväg via FB-gruppen som skapats så jag förberedde ett kitt och satte igång direkt jag kom dit. Resultat:

Och min vinst från TingTura: 

Sen gjorde jag ett litet minialbum till den andra utmaningen där man skulle inspireras av en sjal: färger, mönster eller nåt annat. Den var blommig i olika gröna nyanser och lila. Jag tog fasta på blommor och en del av färgerna; nästan alla tror jag är med nån stans:

Framsidan; ett gammalt papper från Basic Grey jag fyndade på träff-loppisen! Bokstavssticker och en bit av ett annat fyndpapper från loppisen blev titel.

Första uppslaget. Albumet är gjort av halva papper (6×12″) som vikt vid 5″ och sen igen, så att de 2″ som blir över blir en ficka. Jag fick idén av härliga Louise som använt den här storleken och sytt ihop dem; jag valde ringar, tror jag ska fylla på albummet framöver.

Fler gamla favoritpapper ur loppisen; AMM Herbanella, även stickers jag hittade där – vilken lycka!

Andra uppslaget:

Använt mina MS stansar och en lövstans från X-cut som embossar samtidigt som den stansar; älskar dessa löv! Fotona sitter löst i fickorna och kan dras ut.

Tredje uppslaget:

Innehållet i sista fickan:

Ett foto jag inte satt fast, kan inte bestämma mej hur jag ska göra än… Och en tag dekorerad med stickers.

Baksidan av tagen:

Sista sidan utan innehåll:

En stickers är dekoration, tänk att de går så bra ihop trots olika tillverkare!

Och baksidan, helt utan dekorationer, bara det härliga pappret!!!

Hela detta papper är nu använt, men jag har fler AMM så det kan bli fler sidor. Ska se om jag har fler foton i dessa underbar färger, det var en speciell morgon… Den här utmaningen deltog jag inte i, jag var sponsor. Kicki vann omröstningen, så vi vann varandras tävlingar!!!

OCH så scrappade jag en Dubbel-LO, men den är till butiken så den får ni inte se här idag…

Kramiz K

Single Post Navigation

Kommentera

