Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Grattiskort i lila

Ibland gör jag kort för att jag ”måste” men idag har jag haft riktigt KUL dessutom! En liten tjej fyller snart år, så när jag dessutom blev utmanad på Papirdokkenes forum var det bara att sätta igång! Jag kombinerade den utmaningen med månadens färg- LILA och letade upp en skiss på FB som jag gillade. Här är mitt resultat:

Massor av spillbitar, det är inte mycket kvar av just dessa nu 🙂 Lila är ingen favoritfärg så jag hade inte många papper och det är den blålila färgvarianten som gäller 🙂 Jag har dekorerat alla 4 sidorna, det tycker jag är kul att göra! Ser det jättemycket på det norska forumet men inte så mycket i Sverige…? Hoppas det kommer hit också!

Basen är ett lila cardstock som jag för flera år sen lekte med akrylfärg på… Då blev jag inte nöjd så det blev inte använt. Nu kom det väl till pass… Pappersbitar från bl.a. Basic Grey, Melissa Frances och K & Co. Utstansat och dekorationer från mina gömmor, stämpelmotiv från Nellie Snellens serie ”Young rebells”, just denna heter ”Hands Up” och finns nog kvar i butiken – men nån enstaka då den är utgående. Färglagt med Distress refill Limited Edition: Shaded Lilac (men i mitt fall färg från dynan, jag färglägger inte så mycket).

Kortet deltar i:

http://www.papirdokkene.com/ Augusti Fargalong och blev utmanad i tråden En mot to.
Skissen är gjord av Marie Carlsson och finns i FB-gruppen Sketches / Skisser for Scrapbooking and Cardmaking.

Här är alla sidorna:

Detta bildspel kräver JavaScript.

Single Post Navigation

Kommentera

