Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Goa Gubbar

Nu när vi har bl.a rött som tema i  butiks-bloggen kan jag inte låta bli att scrappa om det godaste, röda jag vet – JORDGUBBAR!!!! Trots att jag är allergisk mot såååå mycket så kan jag äta jordgubbar och det är fantastiskt för mej 🙂 Så en sida till min BoM (Boken om Mej) får det ju bli! Min BoM är i formatet 8×8″ (20×20 cm).

Jag gillar alltid att använda färger, just nu verkar det vara extra mycket! Här har jag använt papper ur ett härligt block (veckans vara), lugnat ner lite med en bit cardstock och valt vita bokstäver.  De små bandrosorna är handgjorda – jag visar hur bla. på vår Maraton-träff och på Stockholm City Scrap i september 🙂 Valde också att klippa ur blommor mm ur ett annat papper i samma block – de matchar varandra perfekt – det är ett jättebra nybörjar-tips!

Kantat bokstäverna med en brun penna för att framhäva dem ytterligare – prova, det gör stor skillnad! En lätt dutt med glitterlim lite här och var samt 3D-lack på alla vita blommor i pappret och andra detaljer jag ville skulle framträda lite extra.

Har du en BoM? Scrappat nåt till den på sistone? Sätt igång!

Skön lördag önskar Kada

Single Post Navigation

Kommentera

