Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Gudmors solstråle

Idag har jag bloggat för butiken igen: en LO om ett av livets små glädjeämnen. Vi är stolta gudföräldrar till en härligt busig liten kille som idag är 4 år. Här är ett favoritfoto som redan har några år på nacken alltså, men jag älskar det och har äntligen hittat rätt känns det som.

Det var ett tag sen jag rev papper, det var KUL att göra igen. Och så har jag byggt en figur av pappersbitar, sk. paper piecing. Jag har en bok jag köpte runt 2005 men det finns massor av gratis mallar på nätet *tips*.  Kul att ta till när man vill ha nån dekoration man inte har i sina samlingar och ett bra sätt att använda spillbitar (mitt favoritämne).

Jag har använt en skiss från forumet Papirdokkene, Augustis utmaning.

Så min LO:

Närbild på snigeln:

Några har sett mej göra LOn, några av er har säkert sett den i butiken. Jag gjorde den på vår scrapmara 25/8.

Ha en underbar lördag och lek med materialet på ett nytt sätt när du sätter dej och scrappar!

Hälsningar Kada

Single Post Navigation

Kommentera

