Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Mörkare kvällar…

Idag har jag bloggat för butiken igen!

Utgått från en skiss och antagit en utmaning hos Papirdokkenes forum och  frossat i Maja-papper! Hela 4 olika serier finns på min LO, ingen cardstock alls…

(lite svårfotad, ber om ursäkt för blixen som syns i nedre delen av fotona…)

Jag har utmanat mej själv rejält och drog fram min gamla Craft Robo som stått i åratal oanvänd… Efter en snabbkurs för Cameon via telefon häromdagen inför Tolwers kurs i torsdags då vi använde tags som Sandy designat, vågade jag mej på att testa och det gick bra!!! Min lilla älva är utskuren i vanligt kopieringspapper och inkad med Distressdyna+handtag.

De hjärtformade fotona gjorde jag med hjälp av ett program i min dator, Photoshop Elements. Den här gången har jag skrivit ut foton själv, det gör jag ibland.

Dessutom har jag stämplat och embossat, något jag önskar jag gjorde lite oftare… Och så har jag dragit fram en egenhändigt gjord blomranka som jag lagt undan eftersom jag inte var nöjd. Kompletterad med fler blommor blev den mycket bättre och använd!

Skissen såg ut så här:

Utmaningen som jag och en till fick löd: Lag hva dere vil,men jeg vil se engel eller fe, en eller flere  I mitt alster blev det en älva så jag håller tummarna för att jag får godkänt 🙂

Soliga hälsningar från Orust!

/Kada

Single Post Navigation

Kommentera

