Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Bokmärkeskort

Igår hade Cloud med dotter och jag en liten scrapträff här hos mej. Jag gjorde ett bokmärkeskort som jag bloggat för butiken idag.

Min mamma fyller år under nästa vecka och hon ska få en bok i present. Detta gör att jag tjuvstartar med ett av de teman vi kommer ha här i bloggen i Januari; Tags! Jag har gjort ett bokmärke; det är ju en form av tag, eller hur? Jag har valt papper ur en sommarserie men jag tycker de här färgerna passar utmärkt till vinteralster också! Fotograferade ute på en isig altan för att illustrera detta 🙂

Min variant av bokmärkeskort blev en folder att ha den i helt enkelt…

Så här ser den ut när hon får den:

121228_kada_bokmarkeskort

Så här blir det när man tar ur tagen/bokmärket; jag har dekorerat med hennes initial, en chipboard-bokstav som först chalkats helt och hållet först och sen täckts med Cracklepaint. När den torkat har jag chalkat igen, lite mindre den här gången.
121228_kada_bokmarkeskort-i

121228_kada_bokmarkeskort-b

Baksidan av fodralet, bara min ”stämpel” som jag satte på en liten kvadrat som jag rundat hörnen på. Baksidan av tagen använde jag för att skriva själva grattishälsningen på, den är privat.

En liten gåva som blir perfekt till min mamma, säkert har du nån bokmal i din närhet som skulle bli glad för nåt liknande?  Jag har gjort både tagen och foldern helt på frihand så nån mall har jag inte… Utgick från en spillbit, bokmärket är i det här fallet 6 cm brett. Pappersbiten som jag gjorde foldern av skar jag 13 cm; 6+6+marginal tänkte jag helt enkelt. Bigat på 3,5 och 3,2; det gör att fickan är lite mer än 6 cm bred samtidigt som de flikar jag gjorde går lite omlott. Nertill har jag bara limmat ihop…

Tack för idag, på återseende – kanske inte förrän nästa år?! *ler*

/Kada

Single Post Navigation

One thought on “Bokmärkeskort

  1. bodilscrap on said:

    Så nydelig bokmerke du har lagd 🙂

Kommentera

