Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Nytt år, nytt veckoalbum

Jag gillade mitt vecka-för vecka-projekt 2012 så jag forsätter även i år! Men nu i ett annat format… Jag använde bara spillbitar förra året men jag har massor kvar så nu växlar jag upp i storlek och ska försöka göra lite fickor etc också så jag får med mer text och ev. fler foton. Vad som kommer hända vet man ju aldrig.

Här är framsidan på själva boken, jag har skurit bitar av cardstock- nästan alla är spillbitar eller skadade ark som ändå behövde skäras till. 21×15 cm är de största arken. Bind it all-maskinen fick sätta ihop dem. Framsidan har jag gjort till Papirdokkenes Janaur-along där färgkombon blått och grått ska användas.

130105_kada_veckobok-framsi

Till boken har jag också gjort ett ”omslag” eller vad jag ska kalla det…

130105_kada_veckoomslag-fra

130105_kada_veckoomslag-ins

130105_kada_veckobok-i-omsl

Paprena är från mina gömmor såklart, en del riktigt gammalt annat en aning nyare – men långt ifrån nytt…

Basic Grey:
Perhaps ”snow queen” (grått)
Periphery ”Bordeaux” (brunmönstrat)
Lime Rickey ”rob roy” (turkost)
Blitzen ”Snowballs” (Blått med cirklar)

samt Inkidos Forever Summer ”Caterine buttefly”.

Bokstäver och siffror är inte heller nytt, de flesta inköpta i USA 2008…

Single Post Navigation

2 thoughts on “Nytt år, nytt veckoalbum

  1. TACK, Lena 🙂

Kommentera

