Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Gurkburkar…

Jag behöver förvaring! Av allt möjligt… Dags att ta tag i saken, man måste ju börja nånstans! Jag har sparat på gurkburkar, den typ av glasburkar det blir flest av i vårt hus ;-). Men jag gillar inte de gröna locken, de passar inte i mitt röd/vit/grå scraprum! Det finns lösningar på allt, det här tipset hittade jag på en surf-runda, tyvärr minns jag inte var… Nu stör den gröna färgen inte lika mycket!

Jag har antagit utmaningen från Swescrapbook att använda mycket band, och jag passar den vidare till mina vänner hos PapirDokkene 😉

130225_kada_gurkburkar-fram 130225_kada_gurkburkar-top

 

Det tog INTE lång stund att stansa ut 3 blommor med en die, de limmade jag med flytande lim. Sen var det dags att fästa dubbelhäftande tejp (den röda tacky-varianten har jag använt) runt kanten på locket och sätta på band.

På ”magen” på burken satte jag en spets med tacky-tejpen och sen har jag bara knutit fast de andra banden. Jag har avslutat med att fästa en blomma i mitten av knutarna och den håller också banden på plats! Snabbpysslat och jag blev jättenöjd!

Dessa burkar ska jag ha blommor i, de jag hade är för små. Men det finns fler användningsområden, jag ska spara fler burkar…

Kramiz K

Single Post Navigation

Kommentera

