Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Altrat påskägg

Jag köpte ett litet påskägg redan förra året… Då hann jag inte göra nåt med det men iår blev det av, tack vare att vi altrade påskägg på en cirkelträff i torsdags 🙂

Så här blev mitt:

130314_kada_paskagg 130314_kada_paskagg_bak 130314_kada_paskagg_upp

Från att ha varit ett vanligt ägg med färgtryck från matbutiken, är det nu ett personligt dekorerat ägg till mina föräldrar 🙂

Grundade först med Gesso, målade ett lager vit akrylfärg över också som jämnade ut det vita. Rev bitar av mullberry-papper och limmade på dem ett och ett med flytande lim. Ett band runt kanten och en komposition med några pärlhöns-fjädrar, en stor rosett och några påskliljor jag köpte mej på mässan i början av mars. Voila´! SUPERNÖJD!

Deltar med detta ägg i Papirdokkenes tävling Dekorera påskägg och i marsalongen färg GUL.

Skön söndag önskar jag er alla!

Single Post Navigation

One thought on “Altrat påskägg

  1. Super fint ägg! 🙂 Love it!

Kommentera

