Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Grattiskort!

På träffen i Surte i lördags gjorde jag KORT, hela 3 stycken blev det! Jag började också på två veckosidor men hade inte fått med allt material jag tänkt använda så de blev halvfärdiga bara…

Här är korten; först 2 manliga:

Jag valde att göra kort med två vikningar – och dekorera alla sidor! 3 mönstrade papper från helt olika tillverkare blev det men jag är jättenöjd med resultatet 🙂 Kunde inte välja vilken grattis-stämpel jag skulle använda – det blev helt enkelt allihop!
130316_kada_kusinkort 130316_kada_kusinkort-baksi 130316_kada_kusinkort-ins 130316_kada_kusinkort-upp

Kvällens sista utmaning hakade jag på; man skulle scrappa minst EN av bokstäverna i ordet SURTE och den skulle vara minst 8 cm hög! Efter en stunds klurande blev det ett studentkort med matchande kuvert… Jag tycker inte man behöver använda ”typiska” papper, så här blev det romantiska Crea Diem-papper istället 🙂 Den stora bokstaven har jag gjort av plast och washi-tejp… Kort och kortbas är färdigköpta, Papperalla, som vi har i butiken. Brukar ha en förpackning i träff-väskan 🙂

130316_kada_studentkort 130316_kada_studentkort-bak 130316_kada_studentkort-insMina nya dies från Karlstadsmässan var med och de blev flitigt använda till alla korten.

ÄLSKAR TRÄFFAR, nu är det dock långt till nästa gång jag själv ska pyssla på stor träff tror jag…  TUR det finns kurser, cirklar och Orustscrappare 🙂

Single Post Navigation

2 thoughts on “Grattiskort!

  1. Så flotte kort du har lagd 🙂
    Ha en fin kveld 🙂

  2. Pingback: Studenten: gåva och kort | Kadas Scrapbooking

Kommentera

