Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Scrap around the world: May 2013 Challenge 1

En ny internationell utmaningsblogg med både skiss och moodboard i utmaningen; underbart!!! Jag hittade dit när jag surfade runt en kväll, då blir man lycklig – i alla fall om man är i mina kläder! Scrap around the world heter den och jag hakade på första utmaningen när vi scrappade med Orusttjejerna i söndags.

Så här ser utmaningen ut:

Min LO är ytterligare ett foto från USA -08, jag SKA scrappa dessa, helt enkelt! Det här har varit extra svårt, vill ju att det ska bli ”rätt” när det handlar om ett ”idolfoto” *ler*

Jag har varit trogen skissen relativt mycket och av moodborden kom färgerna; det blev accenter av dem.

130512_kada_timpan

 

Behöver jag skriva att det är spillpapper till största delen? Det som är nyförvärv är dels min mist som jag håller på att lära mej och bokstäverna som är nya i butiken… En overlay hittade jag som matchade, har stansat ut tagsen med en die och sen skurit dem lite smalare än de är i original. En liten kugghjulsstämpel istället för de splattar som är på skissen tyckte jag passade till Timpan… Samma tanke med skruvbradsen i blommorna.

Några detaljer:

130512_kada_timpan2

130512_kada_timpan-det

130512_kada_timpan-sid

Har startat på nästa SOS-utmaning, den här gången en skiss igen!

En varmt hälsning till mina norska vänner idag på er speciella dag  – och till goa Monika som fyller år idag!

På återseende 🙂

Kramiz Kada

Single Post Navigation

6 thoughts on “Scrap around the world: May 2013 Challenge 1

  1. Bellaidea on said:

    Nice page, thank you for joining SATW challenge this month!

  2. He he I can see Timmy boy brought out the big smile! nice allusion to him using the cogs on your page and the inspiration from the teal in the mood board that you have picked up in the ribbons on the tags. Thank you for playing along with us at SATW!

  3. Lovely page & fantastic photo! Thanks for sharing at SATW!! You can relink using the URL of your actual post (by clicking on it then pasting that whole thing in instead of just your blog address) to ensure the rest of our team can find your page 🙂 thanks for joining in!!

  4. Keren Tamir on said:

    Fabulous page!!Thanks for joining us at SATW!!!

  5. Leonie on said:

    Thanks for playing along with us at SATW. You’ve created a lovely page. 🙂

  6. Lovely page, love the ” Tim cogs”. Thanks for playing along at SATW.

Kommentera

