Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Studenten: gåva och kort

Vi hade en student i bekantskapskretsen i år! TACK Marianne med familj för att vi fick dela dagen med er, det var superhärligt!

Såklart hade jag knåpat på en liten gåva; hon fick ett presentkort på det nya stora varuhuset i Uddevalla också (IKEA). Men ett album tänkte jag kunde vara kul: antingen för att dokumentera studenttiden med klassen eller att använda vid en resa tex. Jag har använt färgglada papper ur en stack från DCWV.

130605_kada_vikalbum-fram

Utsidan, just efter jag lagt på glitterlim på blommorna…


130605_kada_vikalbum-uppsl1

130605_kada_vikalbum-detalj   130605_kada_vikalbum-det2

När man vikt upp det ser man insida med en ficka och några tags för foton/text och remsor att skriva på. Motstående sida har en stor tag.
130605_kada_vikalbum-upp1-2

Viker man upp även den ser man fler tags i en ficka.

130605_kada_vikalbum-upp2

 

Mittenuppslaget med plats för foton och på flikarna finns tags och skrivremsor.

130605_kada_vikalbum-det3

 

Baksidan enkel med bara min signaturstämpel.130605_kada_vikalbum-baksid

 

Ett kort till blombuketten behövde vi; det blev snabbgjort på förmiddagen…

130605_kada_studentbukett

 

Och detta passar perfekt till Junialongen hos PappirDokkenes forum: Fargen denne måneden er en fargekombo, og det er fargekomboen TURKIS/GUL. Turkos, gult och blått blev ju mitt kort 🙂

Kortet med presentkortsficka gjorde jag redan i våras, det bloggade jag här.

Nu kallar bokföringspärmen på uppmärksamhet! Ha en skön dag vad DU än har för händer.

Kramiz K

Single Post Navigation

Kommentera

