Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

UFO: dubbel-LO efter cirkel-utmaning

Mysko rubrik? ja, det kan det nog vara… UFO= Unfinished Object, dvs. detta har legat till sej ett tag innan jag igår tog mej i kragen och gjorde klart… Det har suttit långt inne och jag är inte direkt jättenöjd, men så här får det bli!

Vi har ett ”spel” i butiken som vi kallar Scrapspelet; det är ett kortsystem där man kan dra kort och på så sätt få igång sin inspiration om den tryter. I vintras hade vi det som tema på en cirkelträff; gången innan drog vi 5 kort och sen skulle vi scrappa enligt detta…

Så här såg hela utmaningen ut:

cirkelutmaning

Så här sen min dubbel-LO ut, storlek 8×8:

130808_kada_djurpark-12

Collage; tja en variant kanske; gjorde en ”text” med hjälp av urklipp ur djurparkens eget häfte som jag fått av H. Glitter blev Rhinestones. Skissen lite fritt tolkad. Rubriken är helt enkelt datumet, gjort med sifferpärlor. Petrol visade sej knappt finnas i mina gömmor; spetsen har väl den färgen, det är det närmaste jag kom…

SKÖNT att vara klar, ska bli väldigt spännande att se vad de andra i cirkeln hittar på; det är meningen att vi ska visa våra alster första gången nu i höst.

Dags för veckosidor!

Ha en skön fredagseftermiddag,

kramiz K

Single Post Navigation

Kommentera

