Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Julboken och Decemberboken

Jag har TVÅ projekt i år – men inget av dem känns tvingande, det ska bli KUL!

Julboken är ju tradition nu, det är år 4. I år ska jag göra som jag ”brukar göra” – förra året var ett undantag – jag ska INTE göra en sida per dag utan ha med det jag vill ha med som rör julen och nyåret.

Idag är det första advent, Skyltsöndag och jag har jobbat. När jag valt vilka foton jag ville ha med insåg jag att jag fick göra en egen sida i julboken, den här hör inte till det vi gjorde på kursen:

1julboken-julbelysning_kada

2julboken1advent13_kada

Jag har helt enkelt skurit till ett 12×12-ark till rätt höjd, gjort hål och sen vikt arket så jag får ett uppslag. Några spillbitar och remsor från papper som igår i boken kom också till användning. Maja Design, blandade julpapper ur hennes kollektioner.

Projekt nr 2 är JÄTTEKUL! Jag ska göra en ”December Daily”-bok till min lilla brorsdotter! Idag är det 1/12 och alltså dags för första sidan. Den här sitter i en plastficka, formatet är A5. Fotona tar hennes föräldrar, så de styr vad som hamnar i detta album. Dagens sida:

Alvina1_kada

Här är det den nya Maja Design Vintage Frost som jag använt. I kollektionen finns ett sifferark 1-31 som gav mej idén 🙂

December är en månad jag jobbar mycket, kanske får jag göra stora delar av båda dessa ”böcker” i januari, vi får väl se!

Trevlig Kväll!

/K

Single Post Navigation

Kommentera

