Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Scrapträffen i Utby – julkort!

Med Anna i bilen, våra saker i baksätet och ett litet butikssortiment i bagaget på min kombi bar det iväg till Göteborg i går morse. Vi blev kvar till efter kvällsmaten och hade en UNDERBAR dag med skratt, prat och pysslande. Jag fick ihop hela FEM enkla julkort… Men jag gjorde en del annat också – lånade dies, provade att göra kapsyl-dekorationer och sålde lite varor förståss. Var Anna behjälplig, höll en tävling, åt god mat och delade ett Core Kit med en kompis… Så Ja, timmarna susade iväg!

Här är mina kort, jag är riktigt nöjd! Använt saker ur mina gömmor i kombination med detaljer ur ett mönsterpapper jag fick av Anna och blommor jag fyndade i loppisen på träffen! Massproduktionen stannade vid dessa 5, men jag har några kvar från förra året faktiskt, och så hoppas jag mannen min gör några akvarell-kort också. Mina kort är ca 10×15 cm (4×6 tum), man får ut 3 på ett cardstock.

131207_kada_julkort

Cardstock ur mitt allra första scrap-papper-block (-04), mönsterark ur en paperpack 6×6 som inte är fullt så gammal men har nåt eller ett par år på nacken, minns inte när och var jag köpte det. Twine som jag köpte i somras (sommarfärger!) passade riktigt bra!

131207_kada_julkort-baksido

 

Baksidan fick en enkel remsa mönsterpapper ur samma stack, min signaturstämpel har jag stansat ut med cirkelstans och sen tagit den stans jag har som är ett snäpp större och gjort en grön cirkel av tunn cardstock att ha bakom.131207_kada_julkort-insidorInsidorna skulle se likadana ut… MEN jag lyckades stämpla några upp-och ner! (Stämpel från Maja Design). Olyckorna fixades med lösa rutor som jag satte över, lite twine runt gjorde att det såg mindre konstigt ut tyckte jag.

Har fotat de av lillans December-sidor jag gjort och nån sida det blivit i julboken, men fotona blev så dåliga att jag ska ta om dem en ljusare dag…

Skön söndag!

/K

 

Single Post Navigation

Kommentera

