Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Scrappat stående…

TUR jag har mitt stora scrapbord! Jag kan stå och scrappa nu när ryggen bråkar med mej 🙂 I går gjorde jag klart en utmaning vi har i min cirkelgrupp; så om nån av er följer min blogg kommer här en förhandsvisning av det jag ska visa upp nästa torsdag 🙂

Utmaningen består i att man får ett matchat scrapkit av en av de andra i gruppen (lottas) och av kittet skapar man en LO. Det gäller att få med alla saker och lägga till så lite som möjligt. Jag har bara några remsor cardstock och en bit mönsterpapper jag stansat ur kvar av mitt kitt. Kittet innehöll: Ett cardstock, ett mönsterark, 5 blommor, 5 brads, 50 cm band och en valfri dekoration (en charm i det här fallet). Jag har lagt till bokstäver och halvpärlor. Så här blev det:

140107_kada_mellis

140107_kada_mellis-det1

140107_kada_mellis-det2

140107_kada_mellis-det3

140107_kada_mellis-det4

Hur får man så mycket mönsterpapper att jobba med? Jo, den yttre blå kanten är just bara kanten; jag har skurit ut allt papper som hamnade under det gula cardstock-arket 🙂 Och har man inte så mycket dekorationer så gör man! Fram med stansarna tex. Bandet har jag knutit rosett efter rosett med och det blev en dekoration i sej. Minsta spillbit går att använda! Kolla de blå ”bågarna”; det är rester från kantstansen med hjärtan! Den smala blå remsan till vänster blev också över där, liksom alla småhjärtan jag spridit ut. Eftersom jag fick ett maja-papper med användbar remsa så är även den med! (Den man skär bort från mönsterpapret.)

Single Post Navigation

Kommentera

