Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Scrapträff i Surte 1 feb

Förra lördagen var det dags för årets första träff för min del och det var i Surte. Butiken var med och jag hann att pyssla dessutom – en toppendag på alla sätt!

3 LOs blev det, varav en dubbel; alla är enkla och med ”gamla” foton, så skönt att ha dem scrappade!

Sötloppan på BB:

140201_kada_hejDetalj:

140201_kada_hej-detDenna gjorde jag av de papper som låg på bordet när jag satte mej på min plats + ett par 6×6-ark som jag fyndade i loppisen. Passade perfekt till mitt foto! Passade på att delta i en utmaning som bestod i en skiss och en bingo-bricka. Min rad är blommor, knappar, bling och washi-tejp.

Nästa är en BOM-LO gjord till en utmaning där vi fick dra varsin lapp ur en ask och där stod ett ord man skulle använda. Mitt ord var MUSIK. Rotade bland de foton och papper jag hade med och efter att ha googlat vad det latiska uttrycket betydde gjorde jag denna:

140201_kada_musik

Sen sinade inspirationen men jag tog fram en skiss från Scrapvillage och fick ihop en enkel Dubbel-LO på foton från 2005 eller nåt (ska ta redan på när exakt, det ska stå längst ner på högersidan).

140201_kada_emma

Eftersom min skrivare bråkar vet jag inte riktigt hur jag ska få gjort mina ”dagböcker” men jag ska försöka greja med skrivaren i helgen som kommer så får vi se om den kan sluta skriva röda ränder och lämna gula prickar ifrån sej överallt… *suck*

Härligt hade jag i Surte i vart fall, nästa träff där blir 10 maj och den är inskriven i planeringen!

Single Post Navigation

Kommentera

