Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Morgonstund

Idag bloggar jag för butiken igen.

På temat Earth Hour tänker jag på miljö – och miljön i vår närhet. Ofta ser vi inte det vackra omkring oss… Jag stannade bilen en morgon och tog ett foto över vyn jag passerade. På en cirkelträff i februari hade vi som tema att lifta Umenorskan – och här är ett av mina försök:

140213_kada_morgonstund

Jag har utgått från ett vitt cardstock som jag strukit clear gesso på lite slarvigt mitt på. Sen spädde jag ut blå akrylfärg med mycket vatten så den fick vattenfärgskänsla och målade med den över en mask på två ställen på mitt papper. Att det droppade och rann lite gjorde ingenting. Nästa steg blev att lägga dit en annan färg; jag tog svart distressdyna, inktool och en bit punchinella som mall och gjorde lite här och där. Som du förstår hamnade en hel del av det jag gjorde under foto och papper sen. Det vet man inte riktigt men det är kul att leka med färger!

Mer miljöanknytning är SPILLBITAR! Den som känner mej vet att det är nåt som ligger mej väldigt varmt om hjärtat. Faktum är att alla papperbitarna här är överblivet material från ett minialbum jag gjort! Remsan längst till vänster är den typiska Maja-kanten, användbar nästan alltid! En bit ostduk har jag tvinnat lite och häftat fast längst ner, tyckte helt enkelt jag behövde nåt där…

WWF Earth Hour – lördag den 29 mars 20.30-21.30

Single Post Navigation

Kommentera

