Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Happy Eastern

Idag hoppar jag in som vikarie i butikens blogg och gissa vad? Jag har gjort ett kort! IGEN!

Den här gången har jag testat en kortvikning som Micaela/Wildvittran har gjort massor av gånger, nu ville jag också göra ett. Rubriken och även hälsningen på kortet har jag hämtat ur Maja Design Vintage Spring-papret som jag använt.

Detta härliga kort är i grunden en cirkel:

140222_kada_happy-eastern

Överst är den ena tagen uttagen, den mindre (blomformade) sitter kvar i sin ficka. Nedan är hela kreationen ihopsatt.

140222_kada_happy-eastern1

En detalj av överdelen, med tag i:

140222_kada_happy-eastern2

Och en detalj av underdelen; använde en bit av papret som blev över när jag klippte min cirkel (med en tallrik som mall) och stansade kanten. Texten jag använt lite överallt är från den remsa längst ner som det står paprets namn etc på – vänd och du har nåt användbart på nästan alla Maja-papper!!!

140222_kada_happy-eastern3

Detta kort tävlar jag med i Papirdokkenes Scrappecup gång 2 där uppgiften i vår grupp denna gång löd: vi kjører noe påskeinspirert som GULT. Dvs at kreasjonen skal inneholde noe med gult Smile

Jag överlevde omgång 1 som sisten att gå vidare, nu åkte jag ut och det är min uppgift de andra får jobba med… Inget att sörja över, jag fortsätter scrappa andra utmaningar såklart 🙂

 

Single Post Navigation

Kommentera

