Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Stora grattiskort till kusiner

På träffarna jag varit på i mars har jag bla. knåpat ihop 2 kort till min och brorsans kusiner som vi uppvaktar på födelsedagar, det är två killar 40+. Jag började på korten i Upphärad och gjorde klart dem i Frändefors… Storleken är A5 (vikt A4 alltså), gjord av bitar av cardstock jag hade i mina gömmor. Mönsterpapper från Maja Design.

Första kortet i marin stil:

140322_kada_grattis_len-upp

140322_kada_grattis_lennart  140322_kada_grattis_len-mit

 

140322_kada_grattis_len-bak

Dekorerar numera alltid alla sidor av kortet, men det behöver inte vara nåt avancerat alls. Baksidan här är bara papper + min stämpel (från numera nedlagda Forma Hantverk).

Det andra kortet är i pastellfärger:

140322_kada_grattis_goran

140322_kada_grattis_gor-fra

 

140322_kada_grattis_gor-mit

 

140322_kada_grattis_gor-bak

Nu i april är det lugnt med födelsedagar i närmaste kretsen; racet startar 12 maj med brorsan och sen blir det slag i slag fram till brorsdottern 8 juli… När jag orkar pyssla igen efter den här influensa-pärsen ska jag försöka göra fler LOs och kanske, kanske veckosidor -13…

 

//Kada

Single Post Navigation

Kommentera

