Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Mors dag!

MORS DAG! Min mamma har fått handgjorda kort i alla tider… Och på senare år har jag testat kort i form av handväska, ryggsäck och askar… Vad hittar man på då? Tja, det finns ju massor av kortvikningar så jag gav mej ut på en surfrunda och insåg att jag faktiskt aldrig gjort ett staffli-kort! Hittade en enkel bekrivning hos Skrotboken och satte igång förra lördagen på vår träff i butiken. Nåt annat mamma inte fått de senaste åren åtminstone är pastellfärger… Jättenöjd är JAG, hoppas mamma också gillar det här kortet: Stängt, som det ser ut när man tar det ur kuvetet: 140517_kada_mors-dag-fram   Öppet och uppställt: 140517_kada_mors-dag   Ett par detaljbilder, först bakifrån, här ser man hur kortet är konstruerat: 140517_kada_mors-dag-bak   Och så en närbild från de handgjorda blommor vi numera säljer styckvis i butiken tillsammans med en härlig bi-brad som livar upp bland pastellerna! 140517_kada_mors-dag-det   Kramiz Kada

Single Post Navigation

Kommentera

