Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

PL v24

Jag tillhör de Bohusläningar som helst inte lämnar Bohuslän på sommaren; det kan bli en utflykt på en dag eller två till nåt annat ställe men jag bokar ingen långresa på sommaren, det är ett som är säkert!

Efter mina somrar som turistvärdinna (i mitten av 90-talet), så vet jag också hur mycket Taube lockar när turister kommer till Orust där jag bor. Åk ut till den omsjungna handelsboden på Flatön och kika runt bland alla härliga ting där, köp en glass eller stanna för fika eller mat i restaurangen! Jag var där en måndag i början av juni för att träffa Mia och planera en scrapträff 🙂

Såklart innehåller vecko-sidan lite annat som också hände i veckan; vattenläcka i butiken för tredje gången, myskvällar hemma på altanen och inte minst SAFT-tillverkning (råröd, enkelt!). Jag blandar uppslag och sidor beroende på hur mycket som hänt under veckan. Denna gång en enkel-sida.

Jag gillar att använda några av alla apparna i telefonen, jag tar de flesta foton med den. De två appar jag använder oftast är Insta Weather och Insta Place. KUL att minnas väder och KUL att kunna lägga till text till bilden direkt, du behöver PRO-versionerna för att kunna göra det. Rekommenderas varmt.

Här kommer så min PL-sida; modellen av plastficka kallas  ”design P” och passar exakt till foton från appar som ger kvadratiska foton 🙂 Den finns bla. i ”Small Varity pack 4”.

140615_kada_PL-1424

Närbild på hur ett foto från appen Insta Place kan se ut:


140615_kada_PL-1424-det1

Jag har blandat spillbitar och byggt ihop några av ”korten” till fickorna med. Siffror hade jag inga som jag tyckte funkade så jag gjorde egna med hjälp av lite snöre + lim.

140615_kada_PL-1424-det2

Spillbitar är PERFEKT, även rätt små; skrivrutan till fotot med Micaela och Johanna (som jag snott från FaceBook) är en liten bit av ett julpapper (!)

Har du provat PL (Project Life) eller Pocket Scrap som det också kallas? Gör det! Jag gillar det som omväxling till att göra vanliga LOs och kort!

Kramiz Kada

Single Post Navigation

Kommentera

