Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

I love you, I love you, I love you!!!!!!!!!!!!!!

I måndags var det min tur att blogga för Creativicas räkning igen. Vi har tema sommar/sommarfärger nu under den här månaden och tar fram alla känslor och minnen för att kämpa mot mörkret!

Mitt sommarminne den här gången är  inte bara mitt… Nej, det är ett av de allra första fotona av min brorsdotter! Eftersom vi inte har några egna barn var detta en mycket stor händelse även för oss såklart 🙂 Hon föddes förra sommaren, i början av juli månad och är en glad solstråle som denna stolta faster bara äääääälskar!

På FlinkenScrappen för en dryg månad sen gick jag en kurs för Mia (Pysselmia/mih-mih – tidigare DT för Creativica) och gjorde en mixed media-LO på det sätt som hon lärde oss.  Den här tror jag att jag ska montera på en canvasduk framöver och ha på väggen! Jag lät några mönster ur papret synas; tex. kronan längst upp – jag brukar kalla henne för Fasters Prinsessa!

141026_kada_iloveyou

Vi använde remsor av papper, tejp och skarvremsa som målare använder, massor av gesso, vatten, mister, stämplar… HUR KUL SOM HELST!!!

Jag jobbade med Maja Designs papper från Sofiero-kollektionen. Där finns även remsan med texten I love you om och om igen. Jag tog med 3 omgångar med tillhörande hjärtan.

Monteringen av foton mm hann jag inte på kursen utan det har jag gjort efteråt, la till en blomma mm. Bokstäverna är ur ett litet häfte från Tim Holtz, innehåller massor av sidor med bokstäver och är en klar favorit hos mej just nu. För att stämpla på gesso/färg är det perfekt att använda StazOn-dyna. Både fotot och remsan med namnen sitter på 3D-kuddar.

Några detaljer:
141026_kada_iloveyou_det1

141026_kada_iloveyou_det2

141026_kada_iloveyou_det3Nu i mörkaste november är det extra härligt att jobba med sommarminnen, härliga färgglada papper osv!

Kramiz Kada

Single Post Navigation

Kommentera

