Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Gå-bort-present i juletid

Detta bloggade jag för Creativica för nån vecka sen:

En mysig sak nu när julen närmar sej är adventsfika, glögg-kvällar och andra gå-bort-tillfällen. Jag brukar vilja ha med mej en liten gåva till värd/-inna el. värdpar och ett exempel på en lite enkel gåva kommer här.

Tadam: en liten  rund ask med värmeljus!

141212_kada_ljusask

Vår tidigare DT-kollega Bodil gjorde en tutorial förra året som du hittar i vår blogg HÄR. Grunden är en helt vanlig, tom, toarulle! Kolla bara att den är lagom i storlek för de värmeljus du har; jag har själv gjort upptäckten att toarullar av olika märken inte alls är lika stora… Hmm.

141212_kada_ljusask_ovan141212_kada_ljusask_lock

Material:
Mönstrat papper ur 6×6″-blocket från Maja Designs julserie för året, A gift for you (så passande namn!)
Washitejp från Panduro
Gröna blad från YouDo ”leaves christmas”
Ett par röda rosor och en vit blomma med pärlspröt av okänt ursprung
Die från X-cut, nesting die flower

Runda cirklar; har ritat av själva rullen och den större cirkeln är innermått från en GlueDots-rulle… Har man ingen blom-die kan man ta nåt annat; du kanske har en som ser ut som ett tårtpapper? Eller en med scallop-kant? Vanlig avritad cirkel funkar såklart också!

Rött organzaband samt ett vitt papperssnöre som jag sparat från nåt paket jag själv fått nån gång. Den lilla bjällran hittade jag i gömmorna.

Med detta önskar jag dej en underbar JULHELG med tid för familj och vänner! Själv ska jag njuta i fulla drag, jag lovar 🙂

Kramiz Kada

Single Post Navigation

Kommentera

