Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Det nya pysselåret har börjat!

Gott Nytt År!!!

Vi ska nu lära oss skriva 2015… Jag har alltid stora problem med det, det tar nästa hela året tycker jag.. *ler*. Men men, det är bara att lära sej! Det är alltid spännande med ett helt nytt, blankt, år – vad ska hända, vad vill man ska hända? Tankar, funderingar, idéer blandas i huvudet. Det kan vara bra att faktiskt skriva ner, tex. i almanacka/kalender vad man vill ska hända under året och ha det synligt – då kan man ha det framför sej och tänka på det, tänker jag. Jag personligen vill resa i år, det blev just inget alls under 2014…

Till mitt första inlägg i Creativicas blogg med tema Retro/Återvinning + färg har jag valt retro som stil/färg/mönster och rotat fram papper och spillbitar som för tankarna till 50-talet…

FÄRG blev den här gången Dylusions Mist som jag inte använder alls så mycket som jag trodde jag skulle göra… Det blir inte som JAG vill när jag sprayar för att göra bakgrunder etc så jag har ”glömt” dem på hyllan… Den bruna åkte fram nu och färgade in gamla Grunge-board swirls, de sista på den kartan (skönt att använda slut på nåt nångång!). De blev inte chokladbruna som jag tänkt mej – tror man ska grunda med vit gesso eller akrylfärg tex. om man ska få fram färgen på misten. Nu blev den grå papp-färger något brunare, det räcker för min del till detta projekt:

141228_kada_grattis-tags

 

Två tags, nästan lika, blev det av mitt projekt; istället för grattis-kort 🙂 Div. spillbitar ur mina gömmor, toppat av cupcakes urklippta ur ett mönsterark jag fyndat på nån träff-loppis under hösten. Grattis gjort med Dymo, snurrosorna är köpta, men lätta att göra själv av en cirkel. Dessa var vita från början, även de infärgade med misten. Några små blom-pärlor tyckte jag passade in, och pappersstjärnorna är från en träff-goodie-bag tror jag.  Bandet kommer från Göksäter…

/Kada

Single Post Navigation

Kommentera

