Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Grattiskort med 70-talskänsla

Hejsan! Idag har jag bloggat för Creativica igen:

Jag har två grattis-kort att visa; jag hade 2 personer att gratta (faktiskt mor och son) och gjorde korten samtidigt. Det är så smidigt att göra så tycker jag; man kan använda samma papper (spillbitar), samma stämplar, samma dekorationer… Min stil!

Retro-känsla igen; nu tänker jag 70-tal när det gäller färgvalet. Jag har använt PL-kort som motiv och dekorerat enkelt med ett par blommor, en snutt band, en brad och några fyrkantiga blingstenar till varje kort. Dessutom rotade jag fram lite punchinella – plast kändes rätt! Blommorna fick varsin bit pärlfloss, DYMOn fick göra text. Som vanligt är alla sidor dekorerade, med papper som matchar (visar inte dessa den här gången). Jag har också stämplat en grattishälsning i varje kort.

150101_kada_tvillingkort

Först fyller en av mina kusiner som nämar sej 50-årsåldern men har ett par år kvar, här är kortet till honom:150101_kada_tvillingkort-GO

Hans mamma fyller 75 bara några dagar senare…150101_kada_tvillingkort-GUFÄRG ska ju helst också vara med i våra inlägg den här månaden. Jag har använt nåt jag gillade väldigt mycket för nåt år sen eller två men sen inte använt; Inka Gold! Tar ur lite pasta ur burken med en spatel el. dyl, använder sen fingret att smeta ut det med.
*tips* Använd inte fingrarna direkt i färgen; den är giftfri och det gör att den lätt möglar om det kommer ”skit” i 🙂
Note to myself: sätt på locket ordentligt så slipper du hitta torra färger…

Önskar dej en härlig dag – På återseende!

Kramiz Kada

Single Post Navigation

Kommentera

