Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Jag har liftat!

Har bloggat för Creativica idag igen; har bytt dag för att hjälpa en teamkompis.

Här är alltså redan min andra mars-lift. Nu är mitt uppdrag att hitta nåt som Maxell gjort och inspireras av det. Förra gången härmade jag stilen hos Miradisia, den här gången hittade jag ett alster att ”kopiera” bland allt som denna talangfulla tjej, Maxell, skapat för Creativica. Här är Maxells LO, som hon bloggade i januari 2012:

Jag gillade verkligen färgen som runnit på vit bakgrund så det valde jag att härma. Jag har använt mist som jag sprayade på flödigt och sen vände jag pappret så det fick rinna. MEN innan jag gjorde detta embossade jag några stämplade motiv och utnyttjade den vita bakgrunden – stämplat med embossingdyna och embossat med clear-pulver helt enkelt. Istället för snö-tema har jag kust-tema. Så här ser det ut i närbild:

150308_kada_scalloway2

150308_kada_scalloway3

Nyfiken på hur min LO ser ut? Ok, här är den!

150308_kada_scalloway

Glöm inte att följa Creativicabloggen; en kommentar där kan bli en överraskning!

Trevlig vecka önskar Kada

Single Post Navigation

Kommentera

