Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Nu börjar sommaren!

Måndag igen! Men den här dagen är inte bara första dagen i den här veckan utan också första dagen i första sommarmånaden – det är ju JUNI! ❤

Jag har bloggat detta för Creativica idag, ser att jag inte uppdaterat min egen blogg på riktigt länge så jag ska försöka göra det också idag 🙂

Här är nu mitt första bidrag på junis tema som är Guld/Guld + små saker/småsaker: jag har använt gula dekorationer av flera slag; klippt bingorutor ur papper (spillbit, vet ej tillverkare etc) och använt delar av en stansad bård jag hade i gömmorna. Detta är framsidan av ett minialbum jag gjort under en kväll med Karin Tolwers/Cloud och jag har tänkt fylla det med sommarminnen – småsaker i vardagen tex.

150527_kada_sommar-framsida

Jag har använt mej att små rub-ons (nyckelpiga och blå fjäril) och duttat små små prickar med glitterlim – det blev min tolkning av småsaker den här gången 🙂150527_kada_sommar-framsida-det1

150527_kada_sommar-framsida-det2

Pappret med prästkragar är ett favoritpapper från Maja Design ur serien Coffee in the Arbour. Igelkottarna är stickers från Penny Black som jag köpte på en mässa för flera år sen… Arken heter A bunch of love, och du kan se dem här.

Själva albumet är i storleken 8×8 (framsidan 8×8,5) och ihop-bundet med min BiA – Bind it All-maskin. Den har samlat damm länge i min hylla, TACK Cloud för att du kom på att använda den!

Kramiz Kada

Single Post Navigation

Kommentera

