Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Live. Laugh. Love

Godagen

Under maj månad har både min bror och jag fyllt år – och Creativica också som jag bloggade detta album för.

Eftersom brorsan fyllde jämna år har jag gjort ett album till honom. Själva album-stommen gjorde jag redan förra året och tänkte att jag skulle göra ett grundligt jobb under året jag hade på mej… För ungefär 4 veckor sen hittade jag albumet i skåpet… SHIT! Det blev stressigt, men det blev klart. Jag har valt att helt enkelt vika vanliga scrapbookingark på mitten, gjort hål och trätt igenom ett band att binda med. Nästan alla papper är från olika Maja Design-serier 🙂

Jag visar inte alla sidor, många känns för privata för det, men här kommer ett urval.

Framsidan:

150515_kada_magnus-framsida

Ett uppslag med fakta mm från brorsans födelseår:150515_kada_magnus-1975-sidan

Ett uppslag med första bilen, studenten mm:

150515_kada_magnus-vuxensida

Ett uppslag med dottern:

150515_kada_magnus-sistasida

Och så baksidan:

150515_kada_magnus-baksida

Vad som inte syns är att jag använt 3D-lack på många detaljer i papprena, ett sätt att skapa dimension och dekorera utan att det blir jättetjocka sidor. Jag har använt allt möjligt i blomväg: stickers, chipboard och minirosor bl.a…)

Kramiz Kada

Single Post Navigation

Kommentera

