Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Grattis-kort

Godmorgon!

Redan mitten av juni – skolan är slut och sommaren har börjat, eller? Några fina dagar har vi nu haft på västkusten efter allt regn – och framförallt BLÅST 🙂

I Creativica-bloggen fortsätter vi på tema Guld/guld och småsaker/små saker.

Min man har fyllt år och här visar jag grattiskortet jag gjorde till honom. Stommen är från förra året, men då körde jag fast när jag skulle dekorera det… Ett UFO (UnFinshedObject) mindre i mitt skåp nu!

150609_kada_grattis-framsida

Det är detaljen med blommigt papper, grattis och dekorationer som är ny; allt det bruna är från förra året… Det ser ut såhär på riktigt nära håll:

150609_kada_grattis-fram-detalj(såklart tappade jag bort pricken över ”i” så en stickersblomma i 3D fick agera ”prick”.) Grattistext i cirkel är en die från Mandys. Mina utstansade bakgrunder, både blommiga och gula är ur ett set med dies från Spellbinders.

Det är ett stafflikort, ser ut så här uppfällt (från sidan):150609_kada_grattis-staffli

Detalj från insidan där bling stoppar och upp gör att kortet står och min enkla baksida:150609_kada_grattis-detalj150609_kada_grattis-baksida

Mönsterpapper: brunt randigt – Maja Design Julen är här, Brunt med stenar är från norska PapirDesign och det blommiga + 3D-stickers är från Simple Stories, serien Vintage Bliss.

Metallblomman i turkos är från BoBunny, övriga dekorationer från mina gömmor… De pyttesmå bling-stenarna och minimala blommor på pappret blir småsaker den här gången…

De tilltufsade kanterna har jag gjort med det fiffiga lilla verktyget Edge Scraper – kantskrapa.

Ha en skön vecka, på återseende!

Kramiz Kada

 

Single Post Navigation

One thought on “Grattis-kort

  1. Vilket mysigt kort! Tyckte mycket om det blommiga pappret.

Kommentera

