Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Soft and sweet – inte gnägga!

Halloj!
Jag har äntligen scrappat igen! Tack goa Anna för en härlig dag <3. (Jag gjorde en LO till, den ligger på tork nu).

Här är brorsdottern som är på en ridklubb för första gången. Hästar är roliga – så länge de inte gnäggar för det gillade hon INTE…

150807_kada_gnagga

Papper från Maja Design ‘Vintage Frost Basics’ och en spillbit av ett papper från Basic Grey. Vita bokstäver från PaperMania, blå är nåt jag köpt för väldigt länge sen och inte har den blekaste aning om vad det är… Chipboard-ramen har legat framme på scrapbordet LÄNGE i väntan på det rätta projektet; är hamnade den!. Kalender-arken fick jag i julklapp… De blå stenarna är de allra sista i sitt slag ur mina gömmor, nåt jag köpte på mej när jag började pyssla… Stjärnorna och ”pilarna” är stickers, de gröna fotohörnen är också ”stenålders” – jättepopulära för typ 10 år sen… De blå bokstäverna smälte in lite för bra, så jag har ritat runt dem med en blå gel-penna – inte heller den är direkt ny, det finns mycket gammalt i mina gömmor – kul att få använt det! Den vita pennan är en favorit, jag är nog inne på min tredje nu tror jag: vit Sharpie-penna! (finns hos Cili, tips!). Och dekorationen som säger Soft and Sweet fyndade jag på en loppis, egentligen tänkt för nyfödda småttingar – men jag tyckte den passade här också ;-).

Har börjat på en utmaning på FB – 20 alster utan att shoppa; detta blir nr 2/20.

Trevlig kväll!

Kramiz Kada

Single Post Navigation

Kommentera

