Kadas Scrapbooking

Not all treasure is silver and gold, mate (Capt. Jack Sparrow)

Marint grattiskort

En av våra bästa vänner har fyllt jämna år, såklart fick hon ett kort! Eftersom jag låg sjuk hela veckan rotade jag bland mina ufon o hittade ett kort jag tyckte passade. Stommen inkl magnet o mönsterpapper var klara. Tror det var från träffen jag var på i Upphärad för flera år sen som jag såg någon göra såhär o jag testade också. Nu passade det bra att ta fram o bara dekorera!

Vår gåva är en (eller flera) fisketurer med vår båt till sommaren, så marint tema är perfekt.   😉

Det är öppningsbart med magnet, dold under mönsterpapper, markerad med den lilla röda fliken att öppna med. 

När man öppnar kortet ser översidan ut så här; den är lite omgjord sen jag först fotade, därför blir sidan delad… Foto på den fisketur från i somras som jubilaren vill göra om 🙂 Självklart ingår även en enkel måltid!

Nederdelen, där vi ska skriva vår gratulationstext: 160212_kada_karin60_in-ner

Baksidan av kortet fick rymma ett andra foto, tycker detta är så härligt 🙂 Utstansat på framsida,  både doily o liljekonvalj, är gåvor jag fått. Bandsnuttar ur gömmorna, liksom blommor, bling o en canvas-stjärna som knappt syns 😉 Bokstäverna och siffrorna är glittriga thickers.

Alla mönsterpapper är Maja Design. De flesta ur serien Skärgårdsliv, något frå Lantliv. Utstansad våg, mås och fiskar ut min stora pärm med utstansat -som är urgammalt… Dymon med å-ä-ö har jag köpt på Panduro!

Nu hoppas jag må bra LÄNGE, den här förkylningen var en pärs – förmodligen en släng av influensan… Pyssla lugnt!

//Kada

 

Single Post Navigation

One thought on “Marint grattiskort

  1. Väldigt fint kort och modell. Och en present att bli glad över. Egengjorda saker och upplevelser är uppskattade gåvor.
    Hoppas att du slipper fortsatt förkylning etc.

Kommentera

